Mobilní aplikace pro zákazníky, municipality a elektrikáře
Aplikaci Distribuce24 můžete využít jak ve Vašem telefonu, tak při práci na stolním počítači, kde funguje jako webový portál. Pro mobilní aplikaci i webový portál funguje stejné nastavení a jsou podporovány stejné funkcionality. Navíc pro přihlášení vám budou stačit stejné přihlašovací údaje.
Přihlášení na webový portál provedete na stránce portal.distribuce24.cz nebo přes tlačítko „Přihlášení“ v pravém horním rohu na webu egd.cz.
Zobrazíme všechna Vaše odběrná místa na distribučním území EG.D. U každého odběrného místa uvidíte smluvní a technická data včetně smlouvy o připojení. Pro lepší přehled si můžete každé místo pojmenovat dle vlastního uvážení.
Uvidíte informace o plánovaných odstávkách i evidovaných poruchách na Vašich odběrných místech. Zároveň si budete moci nastavit kontakty pro zaslání upozornění přes SMS, u plánovaných odstávek i e-mail nebo zprávu do datové schránky. Záleží jen na vás, co si vyberete.
Můžete si zobrazit časy platnosti nízkého tarifu („noční proud“) platné přímo pro Vaše dvoutarifní odběrná místa. Informace o platnosti nízkého tarifu si můžete také připnout na plochu telefonu pomocí praktického widgetu.
Pokud máte na svém odběrném místě nainstalovaný přístroj, který umožňuje průběhové měření spotřeby, můžete si zobrazit naměřené údaje.
Tato možnost je dostupná pro typy měření A a B, které obvykle využívají velkoodběratelé nebo výrobci elektřiny.
V případech, kdy nemáte instalované průběhové měření, můžete si zobrazit údaje o stavech odečtů.
V mobilní aplikaci Distribuce24 můžete pohodlně zadávat samoodečty vašich odběrných míst a vidět výsledek jejich zpracování.
Nastavením notifikací u odběrného místa nepřijdete o důležitá upozornění související s odstávkami, poruchami nebo se změnou platnosti časů nízkého tarifu pro další období.
Mimo výše uvedeného můžete na portále také požádat o smlouvu o připojení, sledovat činnost distributora s elektroměry/plynoměry na Vašich odběrných místech a stahovat si dokumenty z těchto prací. Elektrikáři si zde můžou požádat o odplombování pro odběrné místo, na kterém budou provádět elektrikářskou činnost. Zástupci municipalit mají k dispozici přehled bezproudí na katastrálním území obce nebo třeba přehled investičních záměrů distributora v obci.
1. Stáhněte si aplikaci Distribuce24 do svého mobilu.
Je dostupná pro operační systémy iOS i Android. Najdete ji pod názvem Distribuce24 a poznáte ji podle ikonky EG.D.
2. Proveďte registraci
Pokud jste se již dříve registrovali na portálu Distribuce24. Tyto přihlašovací údaje můžete použít i při přihlášení do mobilní aplikace a popis registrace níže tak můžete přeskočit.
Po spuštění aplikace vyberte tlačítko Registrace a zvolte si roli.
Je určena pro elektrikáře, kteří pod svým jménem a e-mailem nemají přihlášené žádné odběrné místo. Aplikace jim primárně bude sloužit pro zadávání požadavku na odplombování nebo dalších žádostí, např. o smlouvu o připojení, vyjádření k existenci sítě.
Co budete potřebovat?
Následně si přes odkaz zaslaný do uvedené e-mailové schránky zvolte heslo. Tím je registrace dokončena.
Je určena zákazníkům, jejich zástupcům i elektrikářům, kteří mají na sebe nebo jiného spravovaného zákazníka přihlášený odběr elektřiny nebo plynu na distribučním území EG.D. V aplikaci tak mají k dispozici všechny funkcionality týkající se odběrných míst (viz výše v sekci „Co vše pomocí mobilní aplikace vyřešíte?“).
Co budete potřebovat?
Registrace pro domácnost:
Registrace pro subjekt s IČO:
Následně si přes odkaz zaslaný do uvedené e-mailové schránky zvolte heslo. Tím je registrace dokončena.
3. Přihlášení
Po dokončení registraci spusťte mobilní aplikaci a vyberte tlačítko Přihlášení. Jako uživatelské jméno slouží e-mail zadaný při registraci, dále vyplňte heslo, které jste si zvolili.
Nejdůležitější informace najdou uživatelé po přihlášení hned na Nástěnce. Vše ostatní potom přes spodní lištu v aplikaci.
Tlačítko Kontakty obsahuje vybrané kontaktní údaje distributora. Přístupy slouží k přepínání mezi zákazníky (pokud uživatel potřebuje přistupovat k různým zákazníkům). Přes Profil jsou k dispozici informace o přihlášeném uživateli a základní nastavení. V rámci Menu jsou potom všechny funkcionality aplikace.
V případě, kdy evidujeme na jakémkoliv odběrném místě zákazníka plánovanou odstávku nebo poruchu, vidí uživatel tuto informaci už na Nástěnce po přihlášení:
Více informací o plánované odstávce nebo probíhající poruše najdou uživatelé ve funkcionalitě Bezproudí přístupné z Menu.
Přehled odběrných míst je k dispozici na Nástěnce a také v rámci funkcionality Odběrná místa, která je přístupná z Menu. Přes ikonku tří teček je možné vybrat akci:
Přes Menu je k dispozici funkcionalita Kontakty pro oznamování. Zde si uživatelé mohou nastavit kontakty, na které jim zašleme informaci při odstávce, poruše nebo při potřebě informovat o práci na odběrném místě zákazníka. Dle druhu oznamování je možné zvolit si zprávu přes SMS, e-mail nebo třeba do datové schránky zákazníka.
Kontakty mohou být různé pro různá odběrná místa zákazníka. Případně je možné nastavit jeden kontakt, na který přijde informace týkající se jakéhokoliv odběrného místa zákazníka.
Vybrané informace je možné získat také notifikací v mobilním telefonu. Stačí přes Menu přejít do funkcionality Odběrná místa. V detailu odběrného místa je k dispozici záložka pro nastavení informování při naplánování odstávky či evidenci poruchy v odběrném místě zákazníka nebo pro případ, kdy se mění platnost časů nízkého tarifu (HDO).
U odběrných míst s dvoutarifní distribuční sazbou je možné sledovat platnost nízkého tarifu na ploše telefonu. Nastavení widgetu je možné vyvolat dlouhým stiskem na ploše telefonu, u systému Android potom přes tlačítko „Nástroje“, u iOS tlačítkem „+“. Widget následně zobrazuje přímo na ploše telefonu časy platnosti nízkého tarifu pro jednotlivé relé u vybraného odběrného místa s dvoutarifní sazbou.
PDF (1924 kB)