1. Proč mi instalujtete chytrý elektroměr, když jsem si ho neobjednal/a?
Výměna klasických elektroměrů za chytré bude probíhat postupně na celém našem distribučním území.
2. Kolik mě to bude stát?
Výměnu elektroměru za chytrý zaplatíme my, distributor. I když měří ve vašem odběrném místě, elektroměr vlastníme. Náklady na jeho výměnu jdou proto jen a jen za námi.
3. Co z toho budu mít?
- Chytrý elektroměr ve vašem odběrném místě budeme každý den odečítat na dálku, vy u odečtu vůbec nemusíte být.
- V každém okamžiku budeme mít přesný přehled o naměřených hodnotách – to se hodí například v případě přepisu odběrného místa, změně dodavatele, při mimořádné fakturaci nebo změně ceny.
- Vy se snáz dostanete k údajům, které elektroměr naměří. Stačí se registrovat do portálu Distribuce24.
4. Jak se chytrý elektroměr ovládá a co můžu přečíst na displeji?
- Při výměně elektroměru dostanete uživatelský návod, který si můžete stáhnout také zde na webu. Většinou ale není potřeba do chodu chytrého elektroměru jakkoliv zasahovat.
- Na displeji se v pravidelných intervalech zobrazují údaje o vysokém a nízkém tarifu pod předčíslím neboli OBIS kódem:
- pro vysoký tarif se ukáže OBIS kód 1.8.2
- pro nízký tarif platí OBIS kód 1.8.3.
5. Kdy elektroměr spíná do nízkého tarifu? Jak poznám, že nízký tarif zrovna platí?
- Na displeji elektroměru si můžete pod číselným kódem ve tvaru 0.2.2 pro typ elektroměru E450 (Landis) ZCXi120 a E450 (Landis) ZMXi320 nebo ve tvaru 13.0.0 pro typ elektroměru E360 (Landis) AD2D a E360 (Landis) AM3D zobrazit nízký tarif.
Pod tímto číselným označením najdete kód TOU tabulky (má tvar například ACd25 nebo Ad571 a jiné).
- Tento název tabulky potom zadáte do vyhledávání a zobrazí se vám časy, kdy u vás platí nízký tarif.
- Kompletní tabulky pro jednotlivá období si můžete stáhnout i níže na této stránce.
6. Jak teď bude probíhat pravidelné odečítání elektroměrů, budou i dál chodit odečítači?
Chytré elektroměry odečítáme dálkově, a to denně. Odečítači k vám proto už chodit nemusí. Stavy z elektroměru si na dálku odečteme i v případě změn na odběrném místě, jako jsou přepis nebo změna dodavatele.
7. Co když vypnu hlavní jistič v elektroměrovém rozvaděči? Budete i potom moct elektroměr odečíst?
Při vypnutém hlavním jističi elektroměr neodečteme. Automaticky to ale uděláme v okamžiku, kdy bude hlavní jistič zase zapnutý.
8. Má pravidelné vypínání hlavního jističe vliv na spínání tarifů?
Pokaždé, když se jistič zase zapne, elektroměr začne spínat tarify podle předem nastaveného kalendáře. Pravidelné vypínání jističe tím pádem není žádný problém. Vnitřní hodiny elektroměru, kterými se spínání tarifů řídí, se pravidelně synchronizují.
9. Při výměně elektroměru za chytrý jste mi odmontovali přijímač (spínač) HDO. Proč?
Chytré elektroměry obsahují vnitřní kalendář spínání tarifů (viz tabulky níže na stránce), a proto už nebyl potřeba. Vaše spotřebiče bude ve vysokém tarifu blokovat přímo elektroměr.