Přejít k hlavnímu obsahu

Odstávka elektřiny? Od 1. září se o ní dozvíte elektronicky!

Rozhodli jsme se od středy 1. září 2021 sjednotit způsob, jakým budeme ohlašovat plánované odstávky elektřiny. Zvolili jsme přitom tu nejjednodušší, nejrychlejší a nejekologičtější možnost – elektronické oznámení. Nic to ale nemění na tom, že o každé plánované odstávce vám dáme vědět alespoň 15 dní dopředu v místě obvyklým způsobem, jak nám ukládá zákon.

Jakých regionů se změna týká?

Jedná se o oblasti, kde jsme doteď kromě elektronického oznamování vylepovali informační plakáty:
- Jihočeský kraj
- Pelhřimovsko
- Jihlavsko
- Třebíčsko
V ostatních částech našeho distribučního území už elektronické oznamování nějakou dobu využíváme. Můžeme tak s čistým svědomím říct, že většina zákazníků je s tímto způsobem spokojená.

Jak se o odstávce elektřiny nově dozvíte?

1. Zákaznický portál

V zákaznickém portálu Distribuce24 si můžete sami vybrat, jak vás máme o odstávkách informovat. Bude to jedním z těchto tří způsobů:

  • SMSkou,
  • e-mailem,
  • zprávou do datové schránky.

Do svého účtu v portálu Distribuce24 se zaregistrujete jednoduše a nastavíte si kontakty pro notifikace.
Podívejte se na
podrobný návod.

Po registraci se už budete přihlašovat přímo na hlavní stránce egd.cz. Vpravo nahoře kliknete na Přihlášení a možnost Zákazníci Distribuce24.

2. Mobilní aplikace

Nainstalujte si naši aplikaci, přidejte své odběrné místo a oznámení o plánovaných odstávkách se vám vždy zobrazí přímo v mobilu.
Najdete ji jak v App Store, tak v Google Play, jmenuje se
Distribuce a poznáte ji podle loga EG.D.

Případně si ji stáhněte rovnou pomocí QR kódu:

ma

A když plánovanou odstávku nakonec zrušíme? Dozvíte se to stejnou cestou.

Informace od městského nebo obecního úřadu

Kromě toho budeme i dál v kontaktu se zástupci měst a obcí. Informace jim vždy včas pošleme a poprosíme je, aby je zveřejnili. Věříme, že na tomto způsobu se nic nezmění a všechno potřebné i v budoucnu najdete na oficiálních vývěskách, uslyšíte v obecním rozhlase nebo si přečtete v místních novinách, jak jste doteď zvyklí.

Na co se často ptáte

Proč měníte způsob, jakým informujete o odstávkách?

Díky moderním technologiím máme možnost informovat zákazníky o odstávkách rychleji a pohodlněji. Stačí se registrovat a hned vidíte, jestli na vaší adrese – ať už trvalé, nebo jakékoli jiné – bude přerušená dodávka elektřiny. Nemůže se proto stát, že přijedete na chalupu a zjistíte, že vám tam nejde proud. U vyvěšeného plakátu tuto jistotu nemáte. V lepším případě ho uvidíte, když dorazíte na místo, v tom horším ho do té doby někdo strhne nebo poškodí.

Kdy přesně přestanete plakáty vyvěšovat?

Bude to ve středu 1. září 2021. Od té doby už plakáty vylepovat nebudeme.

Znamená to, že o odstávkách už nebudete zákazníky informovat, nebo zavedete náhradní způsob?

V EG.D se snažíme jít s dobou, proto čím dál víc přecházíme na elektronickou komunikaci. Plánované odstávky i jejich odvolání zákazníkům oznamujeme prostřednictvím datové schránky, e-mailem a SMSkou. Vy sami si po registraci do  portálu Distribuce24 vyberete, jaký způsob vám nejvíc vyhovuje.

Jakých oblastí se změna dotkne?

Plakátování rušíme v celém Jihočeském kraji, na Pelhřimovsku, Jihlavsku a Třebíčsku. V ostatních oblastech našeho distribučního území plakáty už delší dobu nevyvěšujeme.

Často v souvislosti se změnou odkazujete na mobilní aplikaci. Co mají dělat starší občané, kteří chytrý telefon nemají?

Aplikace Distribuce není jedinou možností. Informace o odstávkách i dál budeme posílat městským a obecním úřadům a žádat, aby nám pomohly s jejich zveřejněním. Občané pak potřebné informace získají z vývěsek, obecního rozhlasu, místních novin apod.

Jaké máte povinnosti ohledně informování o odstávkách dodávek elektřiny?

Občas musíme řešit situace, kdy je potřeba dodávku elektřiny na nějakou dobu přerušit.
Rozlišujeme pak 2 typy odstávek:

  • Neplánovaná odstávka: Ta se objevuje v nepředvídaných a kritických situacích – při poruchách sítě (bouře, vítr, povodně, apod.) nebo v případě protiprávního jednání zákazníka. V takových situacích musíme dodávku elektřiny přerušit bez předchozího upozornění.
  • Plánovaná odstávka: K té přistupujeme, pokud potřebujeme na distribučním zařízení nebo v jeho ochranném pásmu provádět předem plánovanou úpravu, údržbu nebo revizi. Podle Energetického zákona č. 458/2000 Sb. pak musíme na přerušení upozornit alespoň 15 dní dopředu způsobem, který je v dané oblasti obvyklý.
O odstávkách se vždy dozvídám na vývěsce obecního nebo městského úřadu. Znamená to, že tam už tyto informace nenajdu?

Vůbec ne. I dál jsme v kontaktu s městskými a obecními úřady. Informace o plánovaných odstávkách jim posíláme datovou schránkou a žádáme je o jejich zveřejnění. Předpokládáme, že se pro vás tedy nic nezmění a i v budoucnu najdete potřebné informace tam, kde jste zvyklí.

Jak si můžu službu elektronického oznamování objednat?

Můžete využít aplikaci Distribuce, kterou najdete v App Store nebo Google Play.
Poznáte ji tam snadno podle loga EG.D.
Přidejte si do ní své odběrné místo a oznámení se vám pak vždy automaticky objeví v mobilu.

Druhou možností je webový portál Distribuce24.
V něm si vyberete, jestli vám máme raději posílat SMSky nebo e-maily.
Stačí se zaregistrovat a nastavit si kontakty pro notifikace.

A co neplánované poruchy elektřiny?

Abyste byli vždy v obraze, když vám nepůjde elektřina, můžete si kromě odstávek nastavit elektronické upozornění i pro neplánované poruchy. Budete tak vždy informováni, jakmile poruchu, která se týká i vašeho odběrného místa, zaevidujeme. Zároveň vám poskytneme informace k aktuálnímu stavu řešení poruchy a předpokládaný čas obnovení dodávky elektřiny na vašem odběrném místě.